על פיברובלסטים ומלנוציטים וסוף הקיץ - ד"ר עמי איל

על פיברובלסטים ומלנוציטים וסוף הקיץ

גוף האדם בנוי ממיליארדים של תאים .הגודל של תא כדורית דם אדומה הוא כ 5 מיקרון ועוביה של שערה לשם השוואה הוא כ 100 מיקרון. מדובר בסוגים שונים של תאים זעירים שבהם מאוחסן כול המידע הגנטי שלנו וכול תא ספיציפי גם מפריש ומייצר חומרים שונים הקשורים לפעילות הגוף. 
כאשר אנחנו מדברים על אסתטיקה ועור הפנים אנו מדברים ביחוד על שני סוגים של תאים. פיברובלסטים ומלנוציטים.
הפיברובלסטים הם קבוצת תאים שנמצאים ביחוד בעומק העור והם מייצרים ומפרישים חלבון הנקרא קולגן. הקולגן מהווה את שלד הפיגום שעליו נשען העור המתוח. הוא נותן לעור את המרקם האלסטי שלו. כשהקולגן נפגע או כשלא מיוצר די קולגן חדש נפגע השלד והפיגום שמחזיק את העור והוא נהיה רפוי ומקומט.
התא השני המלנוציט גם הוא תא זעיר שאחראי על צבע וגוון העור שלנו. צבע וגוון העור הבסיסי שלנו נקבע לפי כמות המלנוציטים הנמצאים בתת העור שלנו. לאנשים עם עור בהיר יש כמובן פחות תאי מלנוציטים מאנשים כהי עורוהרבה פחות מלכושים. תאי המלנוציטים מפרישים חומר הנקרא מלנין והוא זה שנותן את הצבע שלנו. תאים זעירים אלו רגישים לאור השמש הגורם להם להפריש יותר מלנין וגם לחומרים שונים והורמונים שגורמים לנו להראות שזופים יותר או גם עם כתמים לא רצויים בעור.
יש גורמים שונים ונוספים המשפיעים על שני תאים חשובים אלו . אובדן גמישות העור כמו גם כתמי העור אופינים ביחוד לסוף הקייץ בישראל שבה קרינת השמש רבה. בדיוק כמו שאנחנו התעייפנו מהחום כך גם הפנים שלנו וזה הזמן לטפל ולרענן את המראה שלנו.
באמצעות מכשיר ה 22M הטוב מסוגו בעולם ניתן באנרגית אור לפרק את כתמי המלנין "ולצבוע" את הפנים בגוון אחיד וכן להפחית את ייצור המלנים על ידי תאי המלנוציטים. המכשיר מאפשר גם באמצעות פונקציית הלייזר שבו לגרום לתאי פיברובלסטים ליצר קולגן חדש ולשקם את הפיגום שעליו נשען העור המתוח.
אנחנו יכולים היום להציע תחליפים טכנולוגים מצוינים לפילינג הידוע וטיפולים כימיים ואחרים וגם לעודד ייצור של קולגן חדש בשכבות העור העמוקות לגמישות העור.
במרפאה החדישה שלנו אנו מציעים לטפל בכול כתמי העור ולשקם את פיגום הקולגן ואלסטיות העור. זאת בעזרת מכשיר הפוטולייזר 22M ולפי הצורך גם השלמת הזרקות עם חומרי SKIN BOOSTER חדשניים.
זה גם הזמן לטפל בנימי דם שבפנים ואף סימני המתיחה בבטן, בירכיים ומקומות אחרים. טכנולוגיות הלייזר שלנו ומכשיר ה ULTHERA מאפשרים כמובן לטפל בקלות בקימטוטים באזורי העיניים והפה , קמטים באזור הברכיים והידיים. המכשיר פועל גם על תאי הפיברובלסט ומעודד ייצור של קולגן חדש לגמישות העור.
הטיפולים אינם פולשניים ואינם כואבים ומאפשרים לחזור מיד לפעילות רגילה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​